Sunday the 28th - - Joomla 3.9 Templates

 6Visus priecē fakts, ka 2021./2022.mācību gads tika uzsākts ar mācībām klātienē, taču atgriezties skolā un ierastajā darba ritmā pēc ilgstošā attālināto mācību perioda un vasaras brīvlaika nav nemaz tik vienkārši!

          Tieši tāpēc, lai pilnveidotu individuālās un sociālās komunikācijas prasmes un iemaņas, nostiprinātu imunitāti un veicinātu personīgo labsajūtu, izmantojot vasarīgi siltos laikapstākļus, septembra pirmajās nedēļās Dricānu vidusskolā sadarbībā ar SIA “ALAAS” tika noorganizētas VIDES NODARBĪBAS.

          Vairāku dienu garumā skolēni kopā ar klasesbiedriem devās mācīties ārā, lai kopā ar atraktīvo ALAAS darbinieci Edīti Čepuli izspēlētu lielformāta vides spēli ,,Vides cirks’’. Spēlētāji pēc kārtas meta kauliņu un katrā gājienā pārvietoja savas figūras uz priekšu par tik lauciņiem, cik uzrādīja metamais kauliņš. Apstājoties uz lauciņa ar jautājuma zīmi, spēlētājiem bija jāatbild uz dažādiem jautājumiem par vides tēmu. Atbildot uz jautājumiem, varēja ne tikai pārbaudīt savas zināšanas, bet arī uzzināt kaut ko jaunu. Šajā cirkā spēlētājus gaidīja neparasti pavērsieni, ko caurvija tikai un vienīgi vides tēmas! Protams, ka uzvarētājs bija tas, kurš pirmais sasniedza pēdējo lauciņu.

          Dricānu vidusskola ir arī EKOskola, tāpēc āra nodarbības tiek praktizētas itin bieži, jo to rezultātā uzlabojas arī skolēnu koncentrēšanās spējas, bērni jūtas mierīgi, brīvi un priecīgi. Ieguvumi, kas rodas āra mācīšanās procesā, ir acīmredzami!

Direktores vietniece izglītības jomā Ilona Vilcāne

 Inguna1 Valērija Šodnaka Rīgas Stradiņa universitātē apgūst programmu “Māszinības”. 2021.gada aprīlī viņa ar savām zināšanām  padalījās ar Dricānu vidusskolas 4.klasi, tiešsaistē skolēniem novadot 3 nodarbības.

 1.tēma - "Veselīgs uzturs"
            Jauniete sākumā nedaudz iepazīstināja ar sevi un ar aptaujas palīdzību noskaidroja bērnu domas par veselības jautājumiem.
Valērija, izmantojot  krāsainu, iespaidīgu prezentāciju, mīklas, krustvārdu mīklu, interesantus faktus, trāpīgus izteicienus, spēja ieinteresēt skolēnus, noturēt viņu uzmanību, sniegt zināšanas par veselīgiem, neveselīgiem produktiem,  uztura principiem, ēdienreižu skaitu, šķidruma lietošanu, produktu uzturvērtību, par vitamīnu trūkuma organismā izraisītajām problēmām...
Pirmajās minūtēs bērni nedaudz kautrējās, bet pakāpeniski kļuva arvien atraisītāki, atbildēja uz jautājumiem, dalījās savos iespaidos. Viens zēns pat paziņoja, ka savu nākotni nolēma saistīt ar darbu medicīnas nozarē.

  Ielūkojoties februāra „Rēzeknes Vēstu” pielikumā „Kurkulēns”, noteikti pamanījāt, ka Dricānu vidusskolas skolēni tajā publicējuši savus jaunrades darbiņus. Kā redzat, attālinātās mācības netraucē pilnveidot un attīstīt savus talantus, svarīgākais – rast motivāciju. Iespēja publicēt savus darbus avīzē noteikti ir viens no argumentiem, lai rakstītu un zīmētu.

  Februāra „Kurkulēnā” ar saviem darbiem  piedalījās Samanta Strogonova, Dace Vilcāne, Ksenija Šatilova, Inga Strogonova, Diāna Dimzule, Dainuvīte Garjonova, Kristīne Gribovska. Prieks par jūsu radošumu un uzdrošināšanos!

   Jauniešu vēlmi piedalīties noteikti sekmē  ne tikai skolā gūtās zināšanas, bet arī tas, ka pagastos tiek piedāvātas dažādas aktivitātes lietderīgai brīvā laika pavadīšanai. Īpaši gribu pieminēt Rikavas jauno literātu kopu „Dzejas garša”, kuru vada Iveta Dimzule. Šajā pulciņā skolēniem ir iespēja darboties jau no 2015.gada, šis laiks, protams, ir ieviesis korekcijas pulciņa darbībā, bet bērni, kas ir enerģiski un radoši, vienmēr atrod iespējas realizēt sevi arī šajā ne tik vienkāršajā laikā.

  Paralēli mācībām skolēni var iesaistīties dažādos konkursos, viss ir atkarīgs no katra vēlēšanās. Mudinu ikvienu uzdrošināties un zīmēt, rakstīt, veidot krustvārdu mīklas un sūtīt darbiņus ne tikai uz „Rēzeknes Vēstīm”, bet arī uz citiem konkursiem.  Ja ir vēlēšanās piedalīties, droši varat sazināties ar mani, palīdzēšu darbiņus nogādāt redakcijā.

Skolotāja Līga Augstkalne

 

kurkuliskurkulis1

valoda2Valoda ir spēcīgs ierocis – ar to varam iepriecināt, ar to varam sāpināt. Labas komunikācijas prasmes dažādās valodās ir veiksmes priekšnoteikums.
No 9.līdz 12.martam Dricānu vidusskolas Valodu un mākslas mācību priekšmetu metodiskā komisija organizēja Valodu nedēļu 5.-12.klašu skolēniem. Tika akcentēta latgaliešu, angļu, krievu un latviešu valoda. Visu nedēļu bija jāpilda mājas darbs, saliekot aforismus no atsevišķiem vārdiem konkrētā valodā.
Ceturtdien notika šīs nedēļas kulminējošais pasākums – Valodu viktorīna. Tika pildīti dažādi starppriekšmetu uzdevumi, skaidrotas vārdu nozīmes, turpinātas parunas, veidoti vārdi un teikumi. Uzdevumus bija sagatavojušas valodu skolotājas: angļu valodā Zigrīda Zapāne, Daina Veida; latviešu un latgaliešu valodā Gunta Kazuševa, Līga Augstkalne; krievu valodā Valentīna Kozule. Viss ritēji raiti un azartiskā gaisotnē.
5.-8.klašu grupā Valodu eksperta titulu ieguva 8.klase, savukārt
9.-12.klašu grupā par Valodu ekspertiem kļuva 11.klase.
Paldies visiem dalībniekiem un pasākuma organizētājiem!


Gunta Kazuševa

1Skolotāju profesionālā pilnveide savstarpēji sadarbojoties ir grupveida mācīšanās forma. Tā ir fokusēta uz praktisku darbību, tās analīzi, profesionālu refleksiju, savstarpēju atbalstu, pieredzes iegūšanu un dalīšanos ar to, tās mērķis ir sekmēt skolēnu prasmes un izaugsmi. Jau trešo gadu Dricānu vidusskolā tiek ieplānotas un īstenotas regulāras skolotāju mācības kopā kolektīvā.

Arī 2019./2020.mācību gadā, balstoties uz Dricānu vidusskolas metodiskā darba tēmu “Skolotāju sadarbība efektīvākai mācīšanai, pilnveidojot savu praksi saskaņā ar jauno pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartu, apzinoties, pārmaiņas mācību saturā, formā un metodiskajos paņēmienos”, visa mācību gada garumā regulāri notiek mācības skolotāju kolektīvā.

3kl.ingunaBērniem deviņu gadu vecumā brīžiem savā darbībā vēl patīk izmantot rotaļlietas.
Mājturības stundā, apgūstot dūrienus un izstrādājumu gatavošanu, skolēniem bija uzdevums radīt vardītes. Procesa sākumā valdīja uztraukums, neticība saviem spēkiem, bet rezultāts pārsteidza darītājus:
Acis darba izbijās,
Rokas darba nebijās;
Rokas darba nebijās,
Zinājās padarot.
Bērnu vērtējums – mīļākā mantiņa ir pašu rokām darināta.

 

3. klases audzinātāja Inguna Butkāne