No 11. līdz 14. februārim Dricānu vidusskolas skolotāja Zigrīda Zapāne piedalījās Eiropas Savienības izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus+ projekta “HOB’S adventure –hands on biodiversity” noslēdzošās tikšanās pasākumos Igaunijā.
Drīz tiks publicēts praktisks un plaši lietojams metodiskais materiāls, kurā apkopoti visās projekta dalībvalstīs veidotie nodarbību plāni bioloģiskās daudzveidības apgūšanai pirmsskolā un sākumskolā. Šoreiz projektā iesaistītie ekoskolu un vides izglītības organizāciju pārstāvji no Latvijas, Islandes, Slovēnijas un Igaunijas strādāja pie metodiskā materiāla melnraksta rediģēšanas un pilnveidošanas.
Turklāt mums tika sniegta iespēja smelties daudz vērtīgu ideju Igaunijas skolās un pirmsskolās, kur igauņu kolēģi atsaucīgi dalījās savā redzējumā par vides izglītības procesiem un izglītības iestāžu sadarbību ar bērnu vecākiem. Neapšaubāmi noderīga bija arī pieredze, kā Igaunijā tiek īstenotas pārmaiņas izglītības iestādēs, piemēram, pašlaik tur notiek aktīva skolu tīkla veidošana ar mērķi rosināt bērnus vairāk kustēties, pavadīt laiku ārpus telpām. Skolu vizītēs varējām ne tikai vērot aktivitātes ar dažādu interaktīvo metožu izmantošanu, bet arī paši iesaistīties praktiskās robotikas nodarbībās.
Metodiskais materiāls dalībvalstu valodās un angļu valodā būs pieejams jau šā gada pavasarī.
Zigrīda Zapāne,
Dricānu vidusskolas angļu valodas skolotāja
Rēzeknes novada Dricānu vidusskolas
METODISKĀ DARBA PLĀNS
2019./2020.mācību gads
Skolas metodiskā darba MĒRĶIS:
- Paaugstināt ikviena pedagoga kvalitatīvo darbību, profesionālo izaugsmi un pašaktivitātes ieguldījumu.
- Nodrošināt izglītības procesa kvalitātes paaugstināšanu un izglītojamo zināšanu, kompetenču pilnveidi atbilstoši mūsdienu prasībām.
- Sniegt ierosmes jauniem meklējumiem izglītības kvalitātes nostiprināšanā.
Skolas metodiskā darba TĒMA:
No standarta līdz mācību stundai. Skolotāju sadarbība efektīvākai mācīšanai, pilnveidojot savu praksi saskaņā ar jauno pamatizglītības standartu, apzinoties, pārmaiņas mācību saturā, formā un metodiskajos paņēmienos.
Skolas attīstības PRIORITĀTES:
1. Pamatjoma “Mācību saturs”. Mācību priekšmetu pedagogu sadarbības veicināšana mācību un audzināšanas darba plānošanā.
2. Pamatjoma “Skolēnu sasniegumi”. Skolēnu sasniegumu dinamikas izveide un izpēte.
3. Pamatjoma “Atbalsts skolēniem”. Nodrošināt atbalstu dažāda mērķa grupu izglītojamajiem ESF projektu ietvaros.
4. Pamatjoma ”Skolas vide”. Attīstīt mūsdienīgu mācību vidi un veidot pozitīvu Skolas iekšējo un ārējo tēlu. Spēļu elementi sākumskolas telpās.
Darbības plānojums 2019./ 2020.māc.g.
Uzdevumi | Plānotais laiks | Resursi |
Metodiskā darba prioritāšu noteikšana, skolas darba plāna izstrāde, metodisko komisiju darba plānu izstrāde. | Augusts, septembris | Skolas mācību gada prioritātes, Rēzeknes novada pašvaldības IP prioritātes, VISC aktualitātes mācību gadam |
Skolas metodiskā darba tēmas apspriešana metodiskajās komisijās. | Septembris, oktobris | MK darba plāni, Skolas mācību gada prioritātes |
Informatīvi izglītojošo sanāksmju organizēšana izglītības procesa aktuālajos jautājumos. | Visu mācību gadu | Aktuālā informācija no VISC, Rēzeknes novada pašvaldības IP, Skola2030 |
Dažāda mērķa grupu izglītojamo iesaiste ESF projektu ietvaros organizētajos pasākumos, mācību vizītēs, radošajās darbnīcās un praktiskajās nodarbībās . | Visu mācību gadu | ESF projektu pasākumu plāni, programmas “Latvijas Skolas soma” pasākumu plāns, EKOskolas pasākumu plāns, programmas “Esi Līderis!” pasākumu plāns |
Skolotāju sadarbības veicināšana mācību priekšmetu jomas ietvaros, veidojot un plānojot mācību procesu. Apmācības – praktikumi skolas pedagogu kolektīvā. |
Novembris, janvāris, marts, jūnijs | Skola2030 atbalsta materiāli, pieredzes apmaiņa |
Starpdisciplināro nodarbību plānošana un atklāto nodarbību novadīšana | Visu mācību gadu | Stundu plāni, mācību stundu norises materiāli |
Savstarpējā stundu vērošana kā līdzeklis profesionālās meistarības pilnveidei. | Visu mācību gadu | Mācību stunda, stundu vērošanas materiāli |
Dažādie paņēmieni atgriezeniskās saites veidošanā mācību stundā. Pieredzes apmaiņa. | Aprīlis | Mācību stundu norises materiāli. Tālākizglītības kursos, semināros un stundu vērošanā gūto atziņu apkopošana un popularizēšana. |
Metodisko komisiju darba analīze. | Decembris, jūnijs | Metodisko komisiju darba plāni, protokoli |