Tuesday the 14th - - Joomla 3.9 Templates
Статьи и обзоры nachodki.ru

1Skolotāju profesionālā pilnveide savstarpēji sadarbojoties ir grupveida mācīšanās forma. Tā ir fokusēta uz praktisku darbību, tās analīzi, profesionālu refleksiju, savstarpēju atbalstu, pieredzes iegūšanu un dalīšanos ar to, tās mērķis ir sekmēt skolēnu prasmes un izaugsmi. Jau trešo gadu Dricānu vidusskolā tiek ieplānotas un īstenotas regulāras skolotāju mācības kopā kolektīvā.

Arī 2019./2020.mācību gadā, balstoties uz Dricānu vidusskolas metodiskā darba tēmu “Skolotāju sadarbība efektīvākai mācīšanai, pilnveidojot savu praksi saskaņā ar jauno pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartu, apzinoties, pārmaiņas mācību saturā, formā un metodiskajos paņēmienos”, visa mācību gada garumā regulāri notiek mācības skolotāju kolektīvā.

Reizi mēnesī tiek ieplānots noteikts regulārs laiks, kad skolotājiem ir iespēja tikties, pārrunāt un īstenot ar mācību darba pilnveidi saistītus mērķus.

Skolotāju mācības kolektīvā 2019./2020.māc.g. ir bijušas dažādas:
1. visi mācījās kopā direktores vietnieces izglītības jomā vadībā;
2. sadarbojās – mācījās, daloties ar pieredzi, gūstot atbalstu no kolēģiem;
3. tika organizēta darbnīca ar savstarpēju stundu vērošanu, kur visi kopā mācījās veikt stundas analīzi;
4. mācību jomu grupās pakāpeniski un detalizēti iepazinās un apsprieda pilnveidotā mācību satura dokumentus un pieejamos izziņas materiālus, noskatījās izglītojošos Skola2030 vebināru ierakstus;
5. grupās pārrunāja, kā sokas īstenot prioritāro mērķi;
6. tika formulēti skaidri un vienoti vērtēšanas kritēriji, lai lietotu tos visā skolā;
7. mācījās individuāli, katram pētot savu praksi, iedziļinoties katra paša izvirzītajos, aktuālajos jautājumos un pedagogu grupa palīdzēja radīt idejas, fokusēties, atbalstīja.

Tāpat arī visa mācību gada garumā notiek savstarpēja stundu vērošana:
• ar mērķi mācīties citam no cita un dalīties pieredzē – mācību metodes, tehnoloģiju izmantošana, savu skolēnu darbības vērošana citu priekšmetu stundās;
• ar mērķi iepazīt labās prakses piemērus, kad ejam pie kāda kolēģa ar konkrētu mērķi;
• metodiskajās grupās izvērtēja stundu vērošanas rezultātus.

Turpmāk ir plānots attīstīt skolotāju sadarbību Dricānu vidusskolā, izveidojot mācīšanās grupas un pilnveidojot metodisko darbu mācību jomu ietvaros.

 

Direktores vietniece mācību jomā Ilona Vilcāne

23 4 5 6 7