Monday the 29th - - Joomla 3.9 Templates
Все для Joomla . Бесплатные шаблоны и расширения.

xx

Dricānu vidusskolā
TEHNISKĀS JAUNRADES diena
kopā ar interešu izglītības centru “MAZĀ BRĪNUMZEME”

  Ceturtdien, 23.februārī, ESF projekta 8.3.2.2./16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros Dricānu vidusskolā tika organizēta tehniskās jaunrades diena kopā ar interešu izglītības centra “Mazā Brīnumzemes” darbiniekiem.
Sadarbībā ar interešu izglītības centra “Mazā Brīnumzeme” komandu - Kristīnu Sprūdžu un Edmundu Sprūdžu - skolā tika organizēta tehniskās jaunrades diena Dricānu vidusskolas un struktūrvienības Jaunstrūžānu sākumskola 1.-9.klašu izglītojamajiem. Visas dienas garumā bija iespēja darboties STEM nodarbībās - tehnisko prasmju darbnīcās. 1.-6.klašu skolēni , daloties grupās, darbojās t ehnisko prasmju darbnīcā “Elektronika sākumskolā” .
 Nodarbība sākās ar diskusiju par elektronikas lomu šodien – sākot ar auto industriju un zemkopību un beidzot ar medicīnu. Tehnoloģijas un to loma tuvākajā nākotnē jeb kādēļ no elektronikas nevienam neaizmukt.
Nodarbības teorētiskajā daļā meistare rāda prezentāciju un vadīja sarunu par to, pamatelementi padarījuši modernās tehnoloģijas par iespējamām un cik strauji tās attīstījušās pēdējo dekāžu laikā, kāda nozīme mūsu ikdienā un tranzistoriem. Nodarbības vadītāja iepazīstināja ar elektrisko shēmu darbības pamatiem un izmantot savu ideju realizācijā.
  Tika izrunāti praktiski jautājumi, kas ir lodēšana un kādi instrumenti nepieciešami, lai to darītu, kā arī tika veikta drošības instruktāža.


  Nodarbības praktiskajā daļā skolēni izgatavoja elektronisku ierīci – gaismas lēmumu “vabolīti”, kas palika katram īpašumā. Meistares skolēnu principu nācās iepazīt gaismas tiesības “vabolītes” darbības, prast nolasīt elektriskās shēmas, atpazīt rezistoru, tranzistoru, gaismas diodes un to marķējumus. Nācās izvietotās elektriskās shēmas uz montāžas plates un salodēt savienojumus. Noslēgumā “vabolītes” tika pārbaudītas un iedarbinātas.
  Veicot individuālos uzdevumus, bija svarīgi ne tikai prasmes praktiski darboties, bet arī nācās izprast laika un darba plānošanas jēgu savas ieceres īstenošanai.
  vajadzībām 7.-9.klašu izglītojamie mācīties STEM nodarbībā - tehnisko prasmju darbnīcā “Pneimatika: liekam gaisu pie darba!” .Nodarbības sākumā notika diskusija par ražošanas automatizāciju, industriālo revolūciju un tika sniegts neliels ieskats tās vēsturē un nākotnē.
  Meistars vadīja prezentāciju un skaidroja, kas ir pneimatika, kur un kāpēc izmantot. Kādi ir pneimatikas fizikālie pamati, kādas ir vienkāršākās pneimatiskās ierīces, to uzbūve, īpašības un darbības principi. Pastāstīja par profesijām un nozarēm, kuras strādā ar pneimatiku, kādas ir prasmes un zināšanas, ko nepieciešams attīstīt, lai strādātu ar pneimatiskām iekārtām un sistēmām.
  Nodarbības turpinājumā skolēni tika iepazīstināti ar pneimatikas komplektu, tajā un drošības instrukciju.
  Nodarbības praktiskajā daļā skolēni bija pāros un izveidoja pneimatisku sistēmu noteiktu uzdevumu veikšanai.Iepazīšanās ar izgatavojamās iekārtas darba uzdevumu un shēmu, atpazina cilindrus, vārstus, pogas un gaisa padeves elementus. Montēja izgatavojamās iekārtas elementu uz darba virsmas ar skrūvju, uzgriežņu un instrumentu palīdzību. Darbināja noteiktus elementus, iepazinās ar elementu darbību praksē. Samontēja sistēmas gaisa savienojumu atbilstoši shēmai. Noslēgumā notika izveidotās sistēmas darbības pārbaude.
  Abas divdaļīgās nodarbības tika veidotas, lai sniegtu konkrētas darbības, tūlīt pielietojamas praktiskās iemaņas, zināšanas un prasmes, ļaujot mācīties darot un darbojoties.
  Paldies lieliskajai interešu izglītības centra “Mazā Brīnumzeme” komandai, kas piedāvā iespēju pavadīt radošu un aizraujošu dienu, darbojoties STEM darbnīcā.

Atbildīgā par projektu ieviešanu skolā Ilona Vilcāne

1. 6. 11. 6. 21. 6. 31. 6. 41. 6. 51. 6. 61. 6. 71. 6. 81. 61. 6. 101. 6. 111. 6. 121. 6. 131. 6. 141. 6. 151. 6. 167. 9. 17. 9. 27. 9. 37. 9. 87. 9. 97. 9. 12